8 – 10 X 2014 r. - „Piękna nasza Polska cała”

1 3 20141018 1362231535„Piękna nasza Polska cała”. Hasło to przyświecało podróży uczniów LO i Technikum, którzy wyruszyli z Lipnicy, by poznawać uroki Polski wschodniej. Kozłówka – Lublin – Sandomierz – Ujazd – Baranów Sandomierski to trasa wycieczki uczniów IV c, II c Technikum, II a, III a i III b Liceum Ogólnokształcącego.

8 października Lubelszczyzna powitała nas pięknym słońcem, toteż z przyjemnością spacerowaliśmy po przypałacowych ogrodach rezydencji Zamoyskich w Kozłówce. Sama rezydencja, należąca do jednego z możniejszych rodów dawnej Polski,  zrobiła na nas ogromne wrażenie i niejedna panna z Liceum marzyła, żeby pomieszkać w tych pięknych wnętrzach albo przynajmniej gościć tam na balu…J Niejeden zaś kawaler z Technikum zapragnął polowania na grubego zwierza (albo choć na zająca)- to pod wpływem opowieści przewodnika o życiu właściciela majątków. J

Popołudnie poświęciliśmy na zwiedzanie lubelskiego Starego Miasta, wieczór zaś spędziliśmy w kinie’ gdzie obejrzeliśmy film Jana Komasy  „Miasto 44”.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od wizyty na lubelskim Zamku, w którym zwiedziliśmy Kaplicę Św. Trójcy z unikatowymi freskami z czasów króla Władysława Jagiełły. Później przemieściliśmy się do równie słonecznego co Lublin Sandomierza, licząc na spotkanie z „ojcem Mateuszem”. JWszyscy byliśmy przekonani, że przewodnik gania nas po przepięknych kościołach, wąwozach i podziemiach miasta, by wreszcie natknąć się na ekipę filmową kręcącą popularny serial, a tu okazało się, iż czyni to,  by nas edukować i poszerzać nasze horyzonty. J I tak minął dzień drugi…

Piątek poświęciliśmy na zwiedzenie monumentalnych ruin (niestety) zamku Krzyżtopór w Ujeździe i renesansowego pałacu w Baranowie Sandomierskim. I tak powoli zbliżaliśmy się do domu…  A wieczorem nasza wycieczka stała się bardzo przyjemnym wspomnieniem…

Organizatorem i kierownikiem wycieczki była pani Bożena Marcinek a opiekunami pani Jolanta Janiszewska, pani Krystyna Smoleń i pan Jacek Piwowarczyk.