Obóz Integracyjny klas pierwszych

Oboz integracyjny 2011_8
Uczniowie klas pierwszych wraz ze swoimi wychowawcami w okresie od 25.09 do 01.10.2011 r. uczestniczyli w zorganizowanym przez szkołę Obozie Integracyjnym nad morzem. W przeciągu tygodniowego, wspólnego przebywania oraz wielu zajęć integracyjnych i profilaktycznych, nauczyciele i uczniowie mogli lepiej się poznać, a uczniowie klas zaprzyjaźnić się.

Obóz Integracyjny ma ogromne znaczenie, gdyż w znacznym stopniu nie tylko integruje młodzież ze sobą, ale także wychowawców z ich uczniami. Tradycja uczestniczenia uczniów klas I w Obozach Integracyjnych ma już swoją piętnastoletnią historię.

25 września

Wczesnym rankiem, przed świtem ruszamy autokarem w kierunku wybrzeża Bałtyku. Doświadczony kierowca, wybiera drogi tak żeby ominąć korki, więc na miejsce docieramy już ok. 17 godziny. Mamy sporo czasu na zaaklimatyzowanie się i ulokowanie w pokojach. Ponieważ pogoda jest piękna, po kolacji spacerujemy nad morze. Dla niektórych jest to przeżycie, bo jest to ich pierwsze spotkanie z morzem.

26 września

Budzi nas kolejny słoneczny dzień więc wykorzystujemy go w całości na zajęcia integracyjne na plaży, gdzie odbywają się rozgrywki w siatkówkę, przeciąganie liny konkurs rzeźby z piasku. Pomysły są zaskakujące: "Bolid", "Mom go pchom go', "Pokój nałogowca", "Marzenia Syreny". Wieczorem spotykamy się na wieczorku integracyjnym, gdzie klasy prezentują się w humorystyczny sposób.

27 września

Pogoda nieco się popsuła. Postanawiamy wyjechać do Kołobrzegu, aby popłynąć statkiem "Pirat" i zobaczyć port. Po południu uczestniczymy w zajęciach profilaktycznych o tematyce antynałogowej, poznajemy wyniki przeprowadzonej ankiety, niektóre mocno nas zaskakują. Po kolacji oglądamy filmy o tematyce profilaktycznej.

28 września

Po śniadaniu wyruszamy znów do Kołobrzegu, gdzie zwiedzamy jedno z największych w Europie Muzeów Oręża oraz urokliwe zakątki starego Kołobrzegu. Po obiedzie, ponieważ pogoda jest iście letnia, postanawiamy brzegiem morza dojść z Podczela do portu w Kołobrzegu. Po drodze pokonujemy wiele przeszkód i obserwujemy niszczycielską działalność Bałtyku względem brzegu. Ale to jeszcze nie wszystko. Wieczorem mieliśmy ognisko połączone z kolacją. Nie zabrakło też gitary i śpiewów. Po ognisku bawiliśmy się na dyskotece.

29 września

Tego dnia wyruszyliśmy na całodniową wycieczkę w kierunku Świnoujścia. Po drodze zwiedzamy pozostałość po kościółku w Trzęsaczu, zatrzymujemy się na punkcie widokowym wzgórza Gosań i docieramy do najwyższej na wybrzeżu Bałtyku latarni morskiej. Wspinamy się na jej szczyt i podziwiamy panoramę portu w Świenoujściu. W drodze powrotnej odwiedzamy Międzyzdroje, gdzie spacerujemy aleją gwiazd i odwiedzamy molo. Niektórzy zwiedzają także Gabinet Figur Woskowych. Na zakończenie odbywamy krótką wizytę w Wolińskim Parku Narodowym, gdzie odwiedzamy rezerwat żubrów. Wieczorem oglądaliśmy film pt. "Uprowadzona".

30 września

O 9:00 wyjeżdżamy do multikina w Koszalinie. W wersji 3D oglądamy premierę filmu pt. "1920 Bitwa Warszawska". Po południu korzystając ze słonecznej pogody aktywnie spędzamy czas na plaży. Późnym popołudniem pracujemy w grupach nad metaplanami, gdzie musimy wykazać się wiedzą o nałogach. Jedna grupa pracowała nad alkoholizmem, druga nad nikotynizmem, trzecia nad narkomanią. Po kolacji prezentujemy wyniki pracy, ponadto zostają ogłoszone wyniki konkursów na najlepszy plakat o tematyce antynałogowej, na rzeźbę z piasku. Na zakończenie zaprezentowane zostaje przedstawienie profilaktyczne pt. "Dies irae", które w międzyczasie przygotowała mała grupka uczniów. Miłym akcentem na zakończenie obozu były upominki z nad morza dla każdego uczestnika.

1 października

Jeszcze w ciemnościach pobudka i wyjazd do domu.