18 IX - 24 IX 2016 r. - Obóz integracyjny

1 3 20170323 1924825824‘’Celem naszego życia jest życie z celem’’

Dzień I

18 września 2016

Naszą podróż rozpoczęliśmy Mszą Św. o godzinie 05:00 w kościele pod wezwaniem św. Łukasza Ewangelisty w Lipnicy Wielkiej. Przewodniczył jej ksiądz Krzysztof Korba, który również był kierownikiem i opiekunem obozu. Później pożegnaliśmy naszych rodziców, spakowaliśmy bagaże i opuściliśmy nasze kochane góry, udając się na tygodniową wycieczkę nad morze. Po upływie 10 godzin dojechaliśmy na miejsce, gdzie przywitała nas piękna, słoneczna pogoda. Wieczorem poszliśmy na spacer. Przechadzając się brzegiem morza, wiedzieliśmy, że czeka nas niezwykła przygoda, dzięki której bliżej poznamy siebie i naszych nauczycieli.

Dzień II

19 września 2016

Rano, pełni energii, wypoczęci i uśmiechnięci, wybraliśmy się na plażę, gdzie spędziliśmy czas, poznając się bliżej, grając w piłkę plażową, rzeźbiąc. Były to niezwykłe godziny, które pozwoliły nam poznać piękno i urok polskiego morza, a także piękno i urok naszych nowych znajomych. Już pierwszego dnia „znaleźliśmy wspólny język’’, zaprzyjaźniliśmy się. Ponadto zwiedziliśmy latarnię morską w Rozewiu, z której rozpościera się przepiękny widok na morze i okolice. Wieczorem, gdy zapadł zmrok, zrobiliśmy ognisko, podczas którego opowiedzieliśmy kilka słów o sobie. Ten mały „wieczorek zapoznawczy’’ był zwieńczeniem tego  pięknego, słonecznego dnia.  Położyliśmy się spać, nie mogąc doczekać się następnej przygody, która zapowiadała się fascynującą podróżą do dawnej twierdzy Krzyżaków – zamku w Malborku.

Dzień III

20 września 2016

Wyruszyliśmy z Jastrzębiej Góry prosto do Malborka. Podróż trwała ok. 2,5 h. Będąc na miejscu, nie mogliśmy uwierzyć własnym oczom, widząc dawną potęgę Krzyżaków. Byliśmy pod wrażeniem nie tylko wielkości kompleksu, ale również atmosfery w nim panującej. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy, odbywając naprawdę świetną lekcję historii. Mamy nadzieję, że wiele z tych informacji zostanie w naszej pamięci na długo. Oczywiście nie możemy pominąć faktu, że większość dziewczyn miała nadzieję, że znajdzie w Malborku swojego rycerza na białym koniu J Wieczorem spotkaliśmy się, aby zrealizować jeden z punktów programu profilaktycznego, który przestrzegał nas  przed uzależnieniem  się od alkoholu, papierosów, narkotyków, hazardu. Wykonaliśmy plakaty dotyczące nałogów. Będą one ozdabiać nasze szkolne korytarze.

Dzień IV

21 września 2016

Tego dnia wybraliśmy się na Hel, gdzie o godzinie 11:00 zawitaliśmy do fokarium. Tam przyglądaliśmy się karmieniu fok oraz ich porannym ćwiczeniom. Później, spacerując, udaliśmy się na godzinny rejs statkiem, którym płynęliśmy, podziwiając Zatokę Pucką oraz Zatokę Gdańską. Był to przyjemny dzień odprężenia. Dzięki uprzejmości marynarzy, mogliśmy obejrzeć statek ‘’od środka’’. Weszliśmy do kabiny kapitana i poczuliśmy się przez chwile jak żeglarze, przymierzając marynarskie czapki. Oczywiście wieczorem wybraliśmy się na spacer nad morze, gdzie spędziliśmy kilka godzin, ciesząc się pogodą. Kolejnym punktem tego dnia był program profilaktyczny. Ten wieczór poświęciliśmy na obejrzenie filmów o tematyce uzależnienia się od nikotyny oraz alkoholu. Później wymieniliśmy się spostrzeżeniami dotyczącymi złego wpływu tych środków na nasze życie.

Dzień V

22 września 2016

Był to  najciekawszy, a zarazem najpiękniejszy dzień naszej wycieczki, podczas którego zwiedziliśmy Trójmiasto. Naszą eskapadę rozpoczęliśmy od Gdyni, gdzie na własne oczy zobaczyliśmy cieszące się światową sławą statki, między innymi ‘’Dar Pomorza’’, a także ‘’Dar Młodzieży’’. Niestety „ze względów pogodowych’’, musieliśmy opuścić Gdynię i udać się do Sopotu, gdzie przywitało nas słońce. Oczywiście nie mogło zabraknąć spaceru po molo, podczas którego mogliśmy pomyśleć, podziwiać piękno Sopotu, a także zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie J Kolejnym przystankiem był Gdańsk, gdzie zobaczyliśmy najpiękniejsze Stare Miasto w Polsce. Zawitaliśmy również na stadion Energa. Zafascynowaliśmy się wieloma zabytkami np. Neptunem, Kościołem Mariackim. Później mieliśmy trochę czasu wolnego, który niektórzy z nas poświęcili na spacer po Starówce lub na zjedzenie pysznego gofra J Był to jakże intensywny dzień, pełen niespodzianek, a także deszczu i słońca. Po powrocie do Jastrzębiej Góry zrealizowaliśmy kolejny punkt programu profilaktycznego, podczas którego rozmawialiśmy na temat złego wpływu dopalaczy. Próbowaliśmy znaleźć sposób na przyjemne korzystanie z Internetu, telefonu, komputera, tak aby nie zajmowały czołowego miejsca w naszym życiu.

Dzień VI

23 września 2016

W piątek pojechaliśmy do galerii Rivera, gdzie mogliśmy zrobić zakupy. Później poszliśmy do kina na film pt. ‘’ Bridget Jones Baby”, który bardzo nas zaskoczył-oczywiście w pozytywnym znaczeniu. Po południu pożegnaliśmy morze; aż łezka się w oku kręciła, iż ten cudowny czas tak szybko minął L Wieczorem spotkaliśmy się w naszym wspaniałym gronie, aby podsumować ten tydzień. Przygotowaliśmy również występ artystyczny dla uczniów liceum i technikum. Czas płynął nieubłaganie szybko. Ostatnie godziny spędziliśmy na rozmowie, jedzeniu pizzy i pakowaniu.

Dzień VII

24 września 2016

O godzinie 06:00 wyruszyliśmy w kierunku Lipnicy. Nasz obóz dobiegł końca. Podczas tego wspaniałego czasu poznaliśmy się bliżej, odpoczęliśmy, nabraliśmy nowych doświadczeń i chęci do nauki :) Mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości będzie nam dane przeżyć to jeszcze raz :)

Chcemy bardzo podziękować opiekunom: księdzu Krzysztofowi Korbie, pani Bożenie Marcinek oraz pani Jadzi Oskwarek za trud włożony w zorganizowanie tak wspaniałej wycieczki. :) Dziękujemy za codzienną opiekę, uśmiech i wiele pozytywnych słów! :)